قیمت روز زرشک در تهران – زرشک بسته بندی

قیمت روز زرشک در بسته بندیها که در سوپر مارکت های تهران ارایه می شود چقدر است؟‌ و  قیمت زرشک بسته بندی شده در مغازه ها و سوپر مارکت ها با قیمت عمده فله تا چه حد متفاوت است؟

زرشک ایرانی – زرشک معمولی

زرشک معمولی، زرشک پلویی یا زرشک آشی، گیاه اقلیم نیمه خشک سرد است. درختچه زرشک بسیارمقاوم به سرمای پاییز و بهار است.

درختچه زرشک از پنجمین سال کاشتش میوه می دهد و هر چه از عمر درختچه می گذرد بر مقدار محصول آن نیز افزوده می شود. این روند افزایشی به گونه ای است که درختچه زرشک در سال پنجم یک کیلو  ودر بیست سالگی حدود صد کیلو زرشک تازه خواهد داد.

از هر پنج کیلو زرشک تر یک کیلو زرشک خشک پلویی به دست می آید. این همان محصولی است که به صورت بسته بندی شده در شلف سوپرمارکتها مشاهده می فرمایید. 

درختچه زرشک در خاک های متنوعی رشد و محصول دهی می کند. به عبارت دیگر بسیار گیاه انعطاف پذیری می باشد و شرایط سخت آب و هوایی و خاکی را به خوبی تحمل می کند. می توان زرشک را در هر خاک باغی کشت کرد. برای مثال در گستره خاکهای لومی شنی تا لومی رسی به خوبی رشد می کنند اما در خاکهای سلیسی کاشت زرشک موفق نبوده است.

زرشک در آفتاب فراوان بهتر رشد و محصول می دهد. هر چند برخی از گونه های زرشک سایه جزیی را می پسندند. به همین دلیل آب و هوای خراسان جنوبی بسیار مناسب  برای رشد و نمو زرشک معمولی یا همان زرشک بی دانه ایرانی است.

قیمت روز زرشک

رتبه اول تولید زرشک – قاین 

ایران کشور اصلی تولید کننده زرشک است و از لحاظ تجاری تنها تولید کننده، بیشترین مصرف کننده و تنها صادرکننده زرشک محسوب می شود.
استان خراسان جنوبی در واقع تولید کننده اصلی زرشک در ایران است.
بیشترین میزان زرشک تولیدی استان مربوط به شهر قاین بوده و در رتبه های بعدی شهرستان های زیرکوه، درمیان و بیرجند می باشند.

قیمت روز زرشک بسته بندی شده 

بسته بندی مناسب برای زرشک مزایای زیادی به همراه دارد.یک بسته بندی مناسب باید شرایط زیر را رعایت کند.

  • بسته بندی زرشک تا حد امکان در بسته های عاری از اکسیژن انجام شود. 
  •  بسته بندی حفاظت کننده  زرشک در برابر نور باشد
  • بسته بندی در شرایط خلا و در حضور گازهای  خنثی انجام شود.

 اگر این شرایط بسته بندی بالا مهیا شود عمر نگهداری محصول را افزایش می یابد.

انواع برند های زرشک با بسته بندی  در بازار وجود دارد. برند هایی چون زِرشک آبرام  بسته بندی زرشک آن در کارتن های ۸ تا ۱۲ کیلوگرم است و برای رستوران ها و بنکداران و کسانی که در صنعت بسته بندی مواد غذایی و از جمله زرشک فعالیت دارند مناسب است.
در زیر قیمت روز زرشک بسته بندی تعدادی از برندهای معروف کشور چون سحر خیز، برتر، خشکپاک و غیره را می بینید. این بسته بندی ها معمولا از  ۱۰۰ گرم تا نیم کیلو است. این قیمت ها در فروشگاه ها عرضه می شوند و قیمت روز زرشک برای مصرف کننده می باشند.
لیست قیمت زرشک بسته بندی

برای مقایسه قیمت عمده زرشک به طور روزانه با زرشک بسته بندی شده به لیست قیمت زرشک در همین وب سایت مراجعه فرمایید. اگر چنانحه در صنعت بسته بندی مواد غذایی فعالیت دارید، برای تامین نیاز زرشک فله خود با ما در ارتباط  باشید. ما انواع زرشک با قیمت مناسب و کیفیت مورد نظر شما را تامین می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما