تولید زرشک در خراسان جنوبی-خرید زرشک پفکی

تولید زرشک عمدتا در خراسان جنوبی انجام می شود که قبلا هم بسیار  به آن اشاره شده است و کشور ما بزرگترین تولید کننده زرشک دنیاست. 

زرشک محصول خراسان جنوبی

سطح زیر کشت درختچه زرشک در ایران بالغ بر پانزده هزار هکتار است. سهم تولید زرشک در خراسان جنوبی از کل تولید سالیانه کشور حدود 98 درصد است. زیرا بیشترین سطح زیر کشت و باغات زرشک به این استان اختصاص دارد. و سالیانه حدود 18-20 هزار تن زرشک در این منطقه برداشت می شود.

تولید زرشک پفکی

زرشک یکی از مهمترین محصولات تولیدی ناحیه خراسان به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشاورزان این منطقه دارد. درختچه زرشک گیاهی کم آب است و نیاز زیادی به آبیاری یا محیط مرطوب ندارد. به همین دلیل در ناحیه خراسان جنوبی که از استانهای کم آب ایران به شمار می رود به خوبی رشد کرده و محصول می دهد.

حدود 80 درصد تولید زرشک در خراسان جنوبی به استان های دیگر ارسال می شود. از این میزان حدود سی درصد زرشک تازه و مابقی به صورت زرشک خشک ( زرشک دانه اناری ، زیر تالاری و زرشک پفکی) است.

تولید زرشک در خراسان جنوبی

برداشت زرشک

برداشت زرشک معمولا از مهرماه آغاز شده و تا آذرماه به طول می انجامد و دوران اوج برداشت معمولا در ماه آبان است. بسته به نحوه برداشت دو نوع اصلی زرشک یعنی زرشک پفکی و زرشک دانه اناری تولید می شود که در مقالات قبل به تفضیل به آن پرداخته ایم و نحوه تولید زرشک مرغوب خشک  را شرح داده ایم.

تولید زرشک پفکی

زرشک پفکی یا همان زرشک مجلسی در واقع مرغوب ترین نوع زرشک است. به لحاظ ظاهری شکل دانه های خشک شده زرشک پفکی از نظر اندازه تفاوت چندانی با زرشک تازه ندارد و تقریبا ابعاد آن تغییر چندانی نمی کند.

با اینکه تقریبا خشک شده است کماکان شکل بیضوی خود را حفظ کرده اند. این ویژگی به نحوه برداشت و همچنین نحوه خشک کردن زرشک پفکی مربوط می شود. بسته به اندازه دانه ها، زرشک پفکی (همانند انواع دیگر زرشک اعم از دانه اناری یا زیر تالاری) میتواند دارای کیفیتی متنوع باشد.

هر قدر دانه های زرشک درشت تر و  همچنین یک دست تر و شفاف باشند از کیفیت بالاتری برخوردارند. ضمن اینکه این خصیصه می تواند در قیمت عمده زرشک پفکی نیز بسیار تاثیرگذار باشد. 

تولید زرشک پفکی در خراسان جنوبی

مرکز پخش زرشک در تهران – زرشک آبرام

مرکز پخش زرشک در تهران با برند آبرام این افتخار را دارد که می تواند انواع زرشک  اعم از دانه اناری، پفکی ، زیر تالاری ، زرشک لوکس صادراتی و حتی زرشک با کیفیت پایین چون زرشک مخصوص آب گیری را برای مشتریان عزیز فراهم آورد. ما یک سیستم حرفه ای هستیم که به طور تخصصی فقط در حوزه زرشک فعالیت داریم. قیمت انواع زرشک شامل قیمت زرشک صادراتی، قیمت عمده زرشک ، قیمت روز زرشک، قیمت زرشک زیرتالاری و غیره را از ما بخواهید. اگر چنانچه نیازمند مشاوره در زمینه انواع زرشک هستید نیز با ما تماس باشید. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما